Niin siinä kävi, että kesäflunssa yllätti mut ja Elionin. Ensin en ollut varma, onko meillä jotain allergiaa vai oikeastiko, ollaan kipeinä. Kokeeksi otin allergialääkkeen, josta ei ollut sitten mitään hyötyä. Eilen illalla Elionille nousi pieni lämpö, mikä sitten vahvisti meidän oireilut flunssaksi.


Kaikki pöpöt on aina hanurista. Myös siksi, että silloin on vain pakko pitää breikkiä treeneistä. Itse olen tosi tarkkana tästä, sillä olen vierestä nähnyt mitä treenaaminen flunssassa voi oikeasti aiheuttaa. Ihan kevyt tukkoisuus ei välttämättä kokonaan estä treenejä, vaikka silloinkin oon tosi tarkkana omista tuntemuksista. Riippuu siis vähän tilanteesta, mutta salille menen yleensä vain silloin, kun olo on terve ja normaali. Kuumeen jälkeen pidän puolestaan kokonaisia terveitä päiviä poissa salilta.

Pelaan aina mielummin varman päälle ja nautin sitten treeneistä taas muutaman päivän päästä terveenä. Sitäpaitsi, kun malttaa levätä, sitä toipuukin paljon nopeammin ja sen jälkeen uskaltaa taas treenatakin ihan kunnolla. Täytyy sanoa, että tällä kertaa pikku breikki salilta ei niin hirveästi haittaa, kun kelit muuttui näin kesäisiksi. Aivan ihanaa!! Ollaan nautittu auringosta, grillattu ja syöty hyvin ja vietetty aikaa perheen kesken. Salille kyllä ehtii takaisin.


Sairaana olo on siis hyvä syy skipata treenit, varsinkin kun sulla on

  • kuumetta. Kuume on aina merkki sairaudesta ja silloin keho tarvitsee kaiken energian sen nujertamiseen
  • kova, hakkaava yskä. Mikä tahansa sykettä nostava treeni usein vain pahentaa yskää.
  • nestevajaus ja kova väsymys. Treenaaminen nestevajauksessa tuntuu kamalalta ja kaiken lisäksi pahentaa hikoilun myötä tilannetta.
  • yleisesti ottaen huono olo. Kova treeni huonontaa immuniteettia, joten tervehtyminen vie vain kauemmin, jos ei malta levätä.
Lihasmassan katoamisesta ei myöskään liikaa kannata murehtia. Lyhyen tauon aikana ne ei karkaa mihinkään. Päinvastoin, lepo ja pieni irtiotto saattaa tehdä ihmeitä.


Viime postauksessa: Näin Greippimehu Auttaa Tulemaan Raskaaksi