Because I'm too anxious to wait for going to the gym again, I decided to come up with a 30 Day Bootie Challenge. At first I thought to do this quietly on my own, but then I figured it would be a lot more exciting to do this together. This time I'm doing a completely new home workout routines, so that exercising would be as fun as possible.

I used to have a pretty nice bootie. Unfortunately after nursing my two boys I lost it. Mostly I'm worried about the shape of my bum especially from in front. I believe my biggest problem are the muscles called gluteus medius. Because of them my hips look narrow and legs short. I heard that you could solve this by directing your workout right. So for that this challenge will aim to grow besides those big booty muscles also the gluteus medius muscles. Kim K bum here we come!

During this September, every monday I will share the workout plan of the week to you. Every workout will take about 20 minutes. Somehow, as a thought, it feels easier to give my 100 % to the workout when you know it will not take long time. Can't wait to see what kind of effect this challenge will have. We will always have two workout days in a row and then one rest day, and then again two workout days and then one rest day.

Workouts will be more effective if you'll get some ankle weights, 2-4 kilo dumbbells and a resist band. I already tried couple of the exercises with them and yes, the feeling was totally new!

I will take some before pictures by standing straight form in front, from by side and from behind. Like that it's easy to see what kind of effect the challenge had.

But without further ado here is your Workout Plan Week 1. Yaaaas!!! I'm so excited for this!    

Koska en malta odottaa, että pääsen täysillä jatkamaan mun salitreenejä, ajattelin laittaa pystyyn 30:n päivän takapuolihaasteen. Ensin mietin, että hikoilisin täällä ihan hissukseen, mutta sitten kuitenkin tulin siihen tulokseen, että yhdessä tää olisi huomattavasti hauskempaa. Teen tällä kertaa jotain ihan uutta kotitreeneihin, niin että pyllyn kasvatus olis mahdollisimman hauskaa.

Mulla oli ennen tosi hyvät hanurilihakset. Kahden lapsen imetyksen jälkeen ne pääs kuitenkin pienentymään. Mutta sitäkin enemmän mua harmittaa tämän mun takapuolen muoto. Varsinkin edestä päin. Mun ongelma on nimittäin aivan onnettomat gluteus mediukset, eli nuo pehvan ns. sivulihakset. Jos joku tietää niiden suomenkieliset nimet, niin saa jakaa! Mutta siis noiden onnettomien sivulihasten takia mun lantio näyttää tosi kapealta ja jalat lyhyiltä. Sain selville että oikein kohdistetulla treenillä tuon ongelman vois alkaa parantamaan. Siispä tää haaste keskittyy paitsi noiden isojen pakaralihasten kasvattamiseen myös gluteus mediusten muokkaamiseen. Kohti Kim K pyllyä siis!

Koko syyskuun ajan jaan sulle joka maanantai sen viikon treenit. Jokainen treeni kestää 20 min. Jotenkin tuntuu ajatuksena helpolta antaa 100 % treeniin, kun tietää ettei se tule kestämään vähän reilu varttia kauempaa. Odotan tätä kyllä niin mielenkiinnolla! Treenirunko tulee menemään niin että treenataan kaksi päivää, joiden jälkeen pidetään lepopäivä, sitten taas kaksi treenipäivää ja sitten yksi lepopäivä.

Treeneihin saat lisää tehoa hankkimalla kotiin nilkkapainot, 2-4 kiloiset käsipainot sekä vastuskuminauhan. Testasin malttamattomana muutamaa pakaraliikettä käsipainolla ja kyllä, tuntuma oli ihan uutta luokkaa!

Itse aion ehdottomasti ottaa myös aloituskuvat kunnosta normaalisti seisten edestä sivulta ja takaa. Sitten on ohjelman lopussa helppo vertailla, kuinka paljon haaste tekikään muutoksia. 

Mutta pidemmittä puheitta, tässä Viikon 1 Treeniohjelma. Ihanaa! Oon kyllä niin innoissaan tästä! :)







top Puma
leggings Puma
sneakers ETC Kosovo